Translate

2009年1月17日星期六

蒙特梭利-廚房環境預備

很多香港的蒙媽在認識了蒙特梭利教育法以後,都積極為孩子搬一個合適的家,預備一個乎合蒙氏的環境給自己的孩子。我們搬家以後,當然也盡可能佈置好一個安全、適合孩子的環境給小Bie。


最初, 爸爸跟婆婆都說這個廚房太好了!為了安全,可以很容易就把整個廚房欄起,不讓小B走進去。


幸好媽媽一直堅持不要加任何欄柵,目的只為給小B一切探索的機會! 最近, 她真的有很大的進步!


「有條件的自由令孩子自律; 因為自律, 所以得到更大的自由!」


小B絕大部份的時間都已經能做得很好、很自律了! 看!我們真的有很多柜, 只要讓她探索個夠, 她自會明白! 一般情況下,已經不會再打開不應該打開的柜門了,在最出的一個較低的柜放了小Bie的物品, 在媽媽忙於煮飯時,她就會乖乖自己坐下,只打開她的柜桶把玩屬於她自己的東西。 good job!  


有時, 媽媽又叫她自己拿出在洗手間的腳踏(Step stool), 站在工作台上看媽媽洗菜、煮飯, 這方面嘛... 有時還勉強合格, 大部份時間依然未做得好, 東攪攪、西摸摸...令媽媽一頭煙!


蒙氏教育法真值得參考! 於是, 媽咪很想再加入讓小B自己拿&收拾碗筷的工作, 以訓練她日常自理的能力。可是,她早半年以前已經轉用玻璃、磁器食具了!真的能像蒙特小朋友那麼棒,不把它們都摔破嗎? 讓媽媽先行放置妳的膠匙、膠叉,看看情況再決定是時候了嗎?!


媽咪也曾想過加入這套蒙特梭利學校用的洗手/碗盤給妳呢!


Click here for full size image


5 則留言:

SkyBlue 說...

Katelyn媽咪: 我地做緊歲晚大減價呀,得閒黎睇睇啦 祝新年快樂,BB快高長大 bestmami

Anonymous 說...

你做得好好呀! 我個廚房係欄住架!
[版主回覆01/22/2009 19:33:00]有時每個家庭環境、情況唔同, 有D嘢真係冇辦法做到足嘅!
不過我真係發覺D地方/新奇事物...你越唔比佢攪, 佢就越係攪, 你比佢攪到夠, 之後略為解釋一下佢就會乖乖聽話唔再攪, 又或者佢自己再冇興趣lu!

Anonymous 說...

你講得好啱呀! 我都係咁覺得呢! 之前skyla有一段時間, 成日爬上窗台(借梳化上), 雖然每次我都會捉番佢落嚟, 同佢講好危險, 但佢爬咗一輪就唔爬喇.
[版主回覆01/22/2009 19:57:00]小bie都爬呀! 咁呢樣嘢我又真係睇到好驚, 唔敢任佢爬wor. 唯有盡量比佢睇, 次次都話佢知危險囉, 希望佢快d唔爬就好嘞!

ck2005ml 說...

我報讀兒童無限和中大校外課程見了daisy, 決定報讀親子班.  你有無讀30hours 家長班, 好不好呢?
 
ck
 
[版主回覆01/25/2009 09:31:00]見bk有媽咪說不要期望太大, 我兩次返hk都安排唔到時間上呀... 不過, 個人覺得,如果時間許可又負擔得起的話, 點會唔好呢? 總會有得著嘅!

Maggie 說...

嘩, 你個廚房好大呀! 其實廚房入面好多野玩, 好多野學, 情況許可真係比小朋友自己入去探索, 可惜我屋企太細又舊同亂, 安全行頭, 我block左個仔既活動範圍, 好可惜
[版主回覆12/17/2009 17:49:00]是的, 越是唔比佢地入去,越挑起他們的好奇心! 可以的話, 比佢入個夠, 摸個夠, 我仲捉佢手仔feel下d熱, 話佢知危險! 小bie而家已經可以用大人刀叉、捉佢佢都唔會攪煲、危險品了!

發佈留言