Translate

2012年12月3日星期一

怎麼辦好?中學期成績表出來了(澄5y5)

PE & 英文:中學期成績表

一向都知小bie不喜歡運動,亦一向知道妳的投球.接球不太好,(接投球到了三歲才免強拋得出,實在有點過份!)

PE成績表來了,eye-hand coordination 的toss and catch a bean bag 和 bounce and catch a tennis ball拿了最差的分數:
3:(has difficulty with manipulative skill-difficulty tracking object object with eyes)

看來,真的要幫妳一把了啊!希望你喜歡tennis class啦!




至於兩位班主任的評語,大致跟開學至今的類同,似乎沒有什麼改善,都是說小bie不專心上課、易分心等。 (其實自四歲開始的preschool老師都是這樣說)

問小Bie,她自己根本不知道自己很多時不回答老師的提問,(我是看得出她真的不知道自己沒有掩飾的)老師說有時就算是1:1地問她,她也擔天望地,沒有回答,連點頭都沒有。唉!女啊,是你的高敏還是真的不明白?還是心散呢?還是都已經懂了?(高敏孩子又真的很難集中的)

小bie又說有時學習的東西她已經全部識了,所以不想聽。她說:“that’s too easy!所以我有時會入咗神架喎!”
唉!女啊女,做事異常專心的叫“入神”,妳這叫“魂遊太空”啊!

一眾早教媽媽們:
有沒有想過如果早早教了孩子很多學業知識,他們上堂的情況會如何呢?

其實小bie的學校已經是這個state最深、最學術的了,除此之外,還會將一班24人以成績優劣分成三個小組上reading 和maths這類重要學科。老師說以她的能力其實可以在成績最好的一組的,可是因為常不留心和要老師提醒專心上課而恐拖慢其他同學進度而編排在中班。

我自己設身處地想一想,如果真的要天天好幾小時坐著 “學習” 一些我早已學會的東西,那真的會很難受!加上這位高敏孩子,不願意、不喜歡的事情很難可以改變她(的態度),很多研究指出,第一年的小學生活對往後的學年有非常密切的關係和影響,好的會繼續保持下去,不好的話...我實在很擔心對她的學術態度和習慣會有所影響呢!

其實我一直目標旨在超前學年一點點好讓你們較易應付而已,一直有想到要把上課留心之責任留給孩子,就算成績略有落後時都留給孩子自己學習應付,然而,如果現在已有這些問題出現的話,要不要再拖慢家裡學習的進度,拉近跟學校的步伐好呢?
可以給我一點建議和看法嗎?

7 則留言:

小車 說...

你好...好明白你的擔心...反正沒有絕對"對"的方法...
那麼就先讓孩子用多些時間跑跑跳跳吧
性格變得開朗點
健康好了點
不會是壞事
加油

[版主回覆01/02/2013 20:48:01]小車,很多謝你的回覆啊~ 你說的對,反正無論我們作任何改變也不會知道是什麼原因,倒不如先隨自己所願做好本份。謝謝你的鼓勵!

信毅媽媽 說...

你講既問題我都有諗過呀!
就信毅而言,暫時係ok的,因佢在學校見到識既野都會好踴躍咁舉手答話自己識,所以在家教多點都可以呀~~~
至於小bie,我覺得照教多點都ok,就算間中上堂唔留心,至少佢本身係能夠跟得上嘛!相反,放慢教,萬一佢上堂都係冇留心,仲弊呢!
或者再睇睇有咩方法可以train up 小bie既專注力啦~~ :)
[版主回覆01/02/2013 20:58:22]係呀,我其實覺得信毅已經成個小天才咁嘞,我真係諗唔到佢有咩理由唔跳班,我很相信終有一天他真的要跳班先可以“生存“到呢~
間中上堂唔留心-->恐怕不是間中,老師都說不是1次半次,第一個家長日時,佢話至少有5-6次mark了小bie完全唔答佢問小bie明唔明呢個問題。跟本唔知佢明定唔明,發夢定係咩事?!
放慢教,萬一佢上堂都係冇留心,仲弊呢!-->嘩!咁真係弊到不得了呢!
我們想過,先在假期後向早睡覺入手。

詩詩意意 說...

小bie的情況在香港好普遍了!不論在家裡自學或在外進補,所學的一定比學校多和深,大家都是想小朋友學多點知識和保障自己。我覺得好看小朋友本身夠唔夠定力及家長的不斷提醒,不然在前的會變在後,在後的會變在前。
[版主回覆01/02/2013 21:01:54]謝謝你詩意媽~ 你所指的定力是指小朋友的專注力嗎?如果是小bie的分心問題,我提醒都沒用呢~她是一位很易分心的小朋友。講講下又好想去睇吓d兒童心理書、育兒書添!

cherish 說...

其實小朋友唔夠定力同唔專心,可能係因為佢對本身果樣野無興趣。
如果可以用佢鍾意既野黎鼓勵佢,都係一個唔錯既方法。
同埋試下用多d時間發掘出佢既長處,多d比機會佢發揮,咁佢慢慢就會對學習有番興趣架啦:)
呢d都係我教開學生所觀察得黎既小小意見,但每個小朋友都唔同,有d鍾意獎勵,有d要"疾"下佢地,等佢地有機會認下叻先開心,有d就要鬧。所以,都好希望你能夠搵到最適合你小朋友既方法:)
[版主回覆01/03/2013 17:50:26]謝謝你的意見啊,Joanne!我都好努力嚐試緊不同方面的方法,希望可以幫助到佢。不過今次是在學校,她年紀已開始漸長,都唔到我去想用咩方法去令佢專心。她在校的情況我也幫不了太多呢!

fifi豬 說...

我覺得屋企教同返學既情況唔同, 返學有同學仔, 屋企只係單對單
我唔係好俾心機0個d家長, 不過fifi而家返學教緊既野都已經0係屋企學左啦, 但佢0係學校都ok呀
我覺得呢d年紀, 返學除左學習知識之外, 最重要係學習點樣去"學習"
要令小朋友有興趣去"學習"
仲有, fifi都係耐性唔太好既小朋友, 不過佢超級聽老師話, 返學好乖好合作. 呢一點, 可能你要多d教導佢
[版主回覆01/03/2013 17:56:36]hi fifi媽,謝謝你的意見!其實小bie都係一個超級乖的小朋友,她更是一位不敢不合作的小朋友!不過,分心和不專心、不回答呢d問題,可能都係佢沒法自控和不由自主的居多。簡單d講,其實就是天生的特質吧!
我而家有輕描淡寫地提醒她上課要專重老師,要留心。希望以不傷害到她的自尊心的大前提下,令她有所改善啦!

Austin 說...

其實會唔會係教法問題呢?小bie自小得到媽媽悉心照顧教導,好似學中文字咁,你知道佢唔中意好死板咁學,你會想盡辦法搵o岩佢既教材用o岩佢既方法去教佢去吸引佢學習,但學校始終做唔到因應每個小孩既特性而編排教法,所以小bie不易受落。
我都認同信毅媽媽所講,家教如常教比較好,免得佢因為對學校所教引唔起佢興趣而影響學習進度。
[版主回覆01/03/2013 18:02:01]家教豈不沒法有停止的一天?學習始終一天要完全放手交給孩子自己應付呢。
[版主回覆01/03/2013 18:00:53]austin,你講個point我都好buy呀!真係有可能係咁喎,但係,如何可以改善情況呢?
如果情況屬實,咁就慘嘞,如我時常說,看慣dvd學習的小朋友習慣了太豐富好玩的教育方式,以後就沒法上堂聽老師說“悶“話、看“悶“書、做“悶功課“了!
那現在不也就給媽媽教慣多元好玩,沒法上課專心?!

Jeremy Chu Chun Yin 說...

經常!真係要打先得?---->打係自然的事, 你唔打係因為你果邊人少, 唔係咁危險。我呢邊好多人, 周圍都係大陸人, 如果在陌生環境唔見咗, 我真係好驚好驚, 發顛咁叫的, 一見到佢, 唔打點得?! 打得就要落重手, 又打又解釋, 返家平伏了再解釋, 經過幾次, 佢知有幾嚴重, 就肯應了。
其實要做到一d事, 係需要付出意志力的, 而壓力才能令小朋友願意付出意志, 總之咩方法都要試。
[Jeremy Chu Chun Yin回覆01/09/2013 20:38:06]唔出奇喎, 佢有d低敏, 可能打醒返佢。
[版主回覆01/09/2013 16:16:12]點會呢?一定有其他因素影響嘅~ 係我就忍定十年八年,到時一出手就有效果呀!
[Jeremy Chu Chun Yin回覆01/08/2013 21:06:11]睇人啦! 育兒沒有皇道的。
我有個朋友, 細個時好懶, 成日唔做功課; 結果佢老豆忍忍忍唔住打了佢一鑊甘的, 佢突然間轉了性, 變成十分勤力。佢老豆很感動, 說;"囡, 早知我就早d打你啦!"我聽完笑死咗。
[版主回覆01/08/2013 15:39:41]打始終唔係咁好,我多數都係用打來嚇佢地,已收阻嚇作用。
[Jeremy Chu Chun Yin回覆01/08/2013 15:16:20]美國果邊當街打仔可能都幾大鑊, 我呢度就ok, 最多阿媽俾人望jei, 我唔理呢d野的。反正唔識。
[版主回覆01/08/2013 14:55:28]希望你打係一個可行的方法吧~我唔單止因為人少而唔打,打係會比警察拉去坐牢的!絕對唔容打小朋友架~我有時唔理佢由佢喊都比人停落來望~

發佈留言