Translate

2010年7月4日星期日

"人係唔係會死架?"(澄3y)

澄: "人係唔係會死架?"


媽: "係呀"


澄: "但係我唔想死wor!"


媽: "um...如果你乖乖地食多d有益嘅嘢、少d薯條果d無益嘅嘢, 早d瞓覺、健康d咪可以好耐好耐先死囉"


澄: (苦惱) "我唔想好耐先死; 我唔想好快先死呀!"


媽: "......... " (開車中的媽笑笑望著倒後鏡的女兒不知說什麼好)


澄: "咁, 媽媽:你係唔係會死架?"


媽: "係呀"


澄: "我唔想我死呀!" (原來不是在擔心媽媽嗎?)


澄: "咁人死咗係唔係黑炆炆架?"


媽: "你係問人死咗d皮膚係唔係黑炆炆?定係雙眼望到d嘢會變成黑炆炆呀?"


澄: "雙眼望到d嘢呀!"


媽: (有點無言以對) ........ "唔洗咁擔心架, 死只係去咗好遠好遠嘅地方之嘛!"


(剛巧天空出現一道彩虹, 拉開話題...) "可能上天空, 你睇! 條彩虹幾靚!"


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



以為成功拉開了話題, 車子開到家, 正在發脾氣叫媽咪不要一回家就抱細佬的小Bie又來了...


澄: "媽咪呀, 咁如果全部人死哂, 咪得返我一個囉?"


媽: "唔緊要架wor~ 以後仲有細佬陪你呀嘛, 所以你要同佢相親相愛囉!"


澄: "細佬唔會死架?"


媽: (面對這個孩子突如其來的一堆問題, 唯有暫時笑笑回答...)


"um...係....呀..." (真不想說謊騙你)


小Bie馬上態度180度轉變, 正在妒嫉細佬的她馬上笑容可掬地過來雙手踏住小天, 溫婉地說: "細佬: 我好愛你架! 我錫晒你架!


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


又過了一天, 又問...


澄: "咁人死咗會點架?"


媽: "你唔洗咁擔心架, 好似婆婆咁, 佢死咗會去天父果度, 好開心咁生活架wor!" (婆婆有宗教)


澄: "天父果度點架?"


媽: "好開心架wor, 有好多動物陪你架wor"


澄: "咁我呢? 係唔係又去天父果度架?"


媽: "如果乖孩子、好人, 都係會去天父度架!"


澄: "" (好像安心了)


媽: ""(我也安心、鬆一口氣了)


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


如果是你, 你會如何解答三歲孩子這些問題呢?


請指教一下我這個沒信仰的媽媽吧...多謝、唔該!


 


3 則留言:

po 說...

乜小bie問啲咁嘅野架.. 一0一??
騫騫仲問緊乜野係"討厭"咋...
[版主回覆08/13/2010 16:51:00]佢係問了好幾次嘞!!! 佢好擔心呢d問題, 我相信佢好快會問我人的生存意義是什麼!

Jeremy Chu Chun Yin 說...

懂得問這些問題的小朋友是很聰明的。這些是典型的哲學問題, 歷史上的哲學家為這個題目都不知寫了多少本書。而這些問題是沒有一定的答案的, 因為大家都不知道人死了到底去了什麼地方。從以上對話, 可見媽咪一直處於被動狀態, 其實媽咪可以主動問返女女問題以啟發她的思考, 例如: "咁你又認為人死了之後會去到一個什麼樣的地方呢?"答案可能笑死你都唔定。媽咪又可以問: "小bie是否害怕和媽咪分開呢?"透過引導,她可能會說出內心的感受。她問這個問題好多次, 就是因為你未答到佢心目中想要的東西。當佢說出感受, 你就可以俾到答案佢。如果她表示缺乏安全感, 怕剩下自己一個, 你就叫她不同用怕, 媽咪死後會變仙女來陪住佢囉。
[版主回覆08/16/2010 17:03:00]哈哈...你的答案果然簡單又易做! 而且比我的不知所措好得多嘞!
媽咪一直處於被動狀態---> 冇錯! 因為我突然被她的問題攪得不知怎回答?! 於是一直希望她快些停止繼續問, 因為越問自己越不懂回答... 
主動問返女女問題以啟發她的思考--> 呢個係一個非常有趣的做法, 我雖不會再主動同佢講呢個Topic,不過下次有機會一定會嚐試! 謝謝你的回答!!!
另, 是不是特別聰明我不知道, 不過看過有開高度敏感兒童的書, 有特別提到他們會很早提這類哲學問題, 甚至好快會問人生存的意義為何?

Jeremy Chu Chun Yin 說...

我自己細個時就係呢種人, 經常問我阿媽自己從何而來, 而且一直問到佢發脾氣為主, 我阿媽成日想求其打發我走, 所以講了很多大話, 這些大話我們現在還會拿來笑的。 對付哲學問題, 就一定是用問題來答問題, 至在討論, 不在結果。讀大學時d教授都係得呢招而已。只是你一時間, 唔會估到要用對付大學生的招數來對付幼兒je。 其實好多難搞的小朋友都係因為IQ高的, 等小bie大d你要以幫她check下。
[版主回覆08/17/2010 17:16:00]從何而來的問題一年前已經開始解答得頗清楚了! 亦睇相關的童書... 其實我接近是什麼都詳細+清楚解答的那種媽咪了, 有時連老公都感到太早跟小bie講那些話題, 不過我主張有咩講咩, 唔需要帶佢遊花園或打發佢, 只是, 關於"死亡"... um...其實一開始我也沒有瞞些什麼, 只是見她越來越擔心, 好像給了她太大恐懼感了, 才開始懷疑小小年紀是否可以接受和理解呢? 她能handle嗎?
 婆婆是一位高度敏感的人, 也是一位iq高的人, 她常說自己看書過目不忘... 小bie的似是"怕羞"都係一個明顯的高敏人, 除了開始問哲學問題外, 也常考慮太多太多.... 跟本不像一位三歲孩子.

發佈留言